tisdag 15 september 2009

Kallmålning steg för steg

Nu ska ni få följa med mig på kallmålning.

När man kommer dit möts man av flera hyllor med vit keramik. Detta är det svåraste med kallmålning att bestämma vad man ska måla.


Efter det svåra beslutet är det dags att börja grundmåla. Här har jag börjat måla ansiktet lite.

När jag hade grundmålat hela i en ljus vit-beige färg var det dags att smeta in hela figuren i olja. Då ser det ut såhär och man hinner tänka att ojsan nu har jag nog förstört den.

Sedan börjar det roliga att borsta fram de olika nyanserna som man sedan vill ha figuren i. Längre än såhär hann jag inte, så det färdiga resultatet får ni se om två veckor.

3 kommentarer:

  1. Åhhh wow. Jag hann tänka innan jag kom längre ner att usch vad har hon gjort? En ängel helt i guld va inte riktigt din stil =0)
    Jag vill också!!

    SvaraRadera
  2. Va fin å vad duktig du är! =o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Letade efter kallmålning och keramik på internet, hittade din sida. Ser alla figurer i vit (omålad) keramik....undrar om du säljer av det? Om du även säljer färger och tillbehör inom kallmålning?

    Hälsningar Rosie

    SvaraRadera