torsdag 10 september 2009

Stockhult

Jag håller på att bli som min syster känns det som. Besatt av teboden.
Igår när jag och systra min åkte hem från Väla fick jag mig en liten lektion om att när man är på teboden så dricker man te, inget annat! Inte cola och inte saft. Även om det är 30 grader ute så dricker man te och Höstte skulle det vara.
Idag var vi i teboden igen och jag drack te. Höstte som jag blivit tillsagd. Det var nästan gott. Jag är inte en person som dricker varma drycker men får nog erkänna att detta gick bra att dricka.

Efter fikat gick vi en runda. Det ska vara så fint och gå i omgivningarna runt teboden. Men jag blev rädd för en orm direkt och sen kunde jag bara fokusera på att titta på marken framför mina fötter. Ormar är inte något favoritdjur hos mig.

2 kommentarer:

  1. När vi gick runt teboden sist fick Calle tre fästingar så där e ju rikligt med djur =0)

    Höstte är inte bara nästan gott utan jättegott =0) men bra att du tränar det e så man lär sig!! jag ska bjuda hem dig på en riktig kaffe en dag! Inget blaskekaffe utan en riktigt fin latte. Du kan få med chokladsmak om du vill =0)

    Jag måste också till teboden en dag, kroppen skriker av längtan dit!! Finaste, underbaraste stället som finns =0) Köte du inte ehm lite höstte att mysa med i gungstolen under en filt? =0)

    SvaraRadera
  2. Fy för ormar, att du bara klarade av att stå så nära och ta kort på den.
    Jag hade nog varit halvvägs tillbaka i Markaryd på två minuter om jag varit där!!!

    Men visst är där fint vid teboden.
    Ett av min favvo-ställen oxå!

    Kram
    Em

    SvaraRadera