torsdag 5 november 2009

Julig frågelek

Min kära syster hade den här frågegrejen på sin blogg och ville ha svar så här kommer mina svar.

JULFRÅGOR & SVAR!

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Jag skulle kunna tänka mig att jobba på förmiddagen. Men jag vill inte jobba på kvällen.
Bakar du något till jul? Vad?
Pepparkakor hemma hos min syster

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Med! Helst ska det vara russin i hela bullen.

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Jag är gladast för köpt godis

Knäck eller ischoklad?
Knäck

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Det är med stora blockljus med metallsiffror på.

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?
Brevbäraren. Gillar att få lite vanlig traditionell post

Vilka färger har ni till jul?
Rött, vitt & silver

När julpyntar du hemma?
Jag pyntar ett par dagar innan julafton.

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nej fy vad det låter trist, måste ju komma på nya saker som är fina ihop

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Röda kulor

Har du ett färgtema i granen?
Rött & silver.

Levande gran eller plastgran?
Så stor kungsgran som det går att få in i lägenheten!

Hur ser din julfrukost ut?
Något som Henke har fixat till mig. Men det gör han varje helg så det är inget speciellt för julen.

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv?
Läsa jultidningar (Lilla Fridolf och Åsa-Nisse) och ngt litet tomteuppdrag
Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
BLOSSA Glöggen heter Blossa

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Mycket russin och någon mandel

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner

Vilken är din favoritjulskiva?
Har ingen!

Vilken är din favoritjullåt?
Stjärnorna faller i natten nu... vet inte vad den heter

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Skinka

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet.
Jag lagar?! Nej mamma lagar och jag äter glatt

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
vad är detta för fråga?! Jag äter inte vörtbröd

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Risgrynsgröt med kanel i

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Nej.

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust och det är mumma

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Inte fler matfrågor nu...

Tittar du varje år på Kalles julafton?
Jajamensan

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
när Musse o Långben campar

Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Nix

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Nej

Har ni tomte hemma?
Det är väl självklart. vad skulle vi annars ha?!

Köper du julklappar till många?
Det blir en hel del

Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?
Alla är vi ju barn till någon så det är klart att det ska vara till alla.

Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Nej nej nej, klart jag gör det själv

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Färgglatt

Roligast att få i sin julklapp?
Något som man absolut inte har väntat sig. Brukar vara Henke och Johanna som lyckas med det

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Något där jag kan slappna av och bara njuta. SPA tror jag det kallas =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar