onsdag 29 juli 2009

Blåbär

Kände att det var dags att haka på trenden med att plocka blåbär.
Jag, svärmor och bästa Nellie begav oss ut i skogen för att plocka. Visst fanns det bär, hur mycket som helst.

Kan inte sluta småskratta när jag tänker på hur Nellie helt plötsligt hade hela gummistöveln full med vatten och var ute och gick i sankmark. Tack Nellie idag har du förlängt mitt liv. Det sägs ju att "Ett skratt förlänger livet"

Hemma igen var det dags att rensa. Jag säger bara fy fasen så tråkigt det var. Nu har jag så mycket blåbär och absolut ingen aning vad jag ska göra med dem!

1 kommentar:

  1. Min frys tar tacksamt emot fler =0) Gud var va ni som fick ihop så mycket nu! Jag måste nog ut en gång till. Blev avis nu!!
    jag funderade på att man borde göra drottningsylt. Blåbärsdrycken va god o sen e det ju underbart om du ringer en söndag o frågar om vi vill ha blåbärspaj. Ja vi kommer vilken dag som =0)

    SvaraRadera