måndag 27 juli 2009

Malmö

Efter att vi hade tagit farväl av fin-fina Österlen så åkte vi kustvägen via Ystad, Trelleborg till Malmö.
På vägen slog det mig att en av mina favorit nätbutiker ligger i närheten av Trelleborg. Visst gjorde den det. Vi åkte inom Fridas gård som butiken heter. (Henke satt i bilen och väntade medan jag shoppade loss). Den butiken var verkligen värd ett besök. Jösses vad fina grejer. Jag kommer visa några av mina inköp i ett senare inlägg.

Sedan gick färden vidare och vi kom fram till Malmö. Där har vi tillbringat resten av helgen.

Havsutsikten vi hade från Hamngården i Brantevik byttes ut mot den här utsikten från The Mayfair hotell mitt i Malmö. Ett av de bästa hotell vi har varit på.

Shopping, bio, besök hos min kära kusin med familj, restaurangbesök och mycket promenerande har det varit. Vi har haft en kanonhelg.

En bild tagen på en uteservering på Lilla torg. Ser ut som jag är livrädd att något ska anfalla från ovan, men så var det absolut inte.

1 kommentar: