lördag 18 juli 2009

Fotobok

Det hör ju verkligen till sommaren att man tar en massa foton vart man än befinner sig. Som jag tidigare berättat håller jag ju på med scrapbooking och ifjol gjorde jag ett scrappat fotoalbum med våra semesterbilder.

För att bevara mina minnen i år har jag hittat ett mycket enklare sätt som jag tänker prova. En bok som ser så proffsig ut. På www.fujidirekt.se/fotobok kan man göra en fotobok med sina favoritbilder och små texter. Tänk jag slipper att klippa och klistra för hand. För att komma igång laddar man ner ett program till datorn och sedan är det bara att sätta igång och lägga in bilderna hur man vill ha dem på sidorna i sin fotobok. Man kan välja olika bakgrunder och lägga på olika effekter. Jag har tänkt göra en semesterbok. Så var vi än är nu så är min kamera med. Kan tänka mig att några av sidorna i min bok kommer ha loppis-tema.

När man känner sig klar med boken laddar man upp den. Jag vet att så fort jag har skickat iväg min beställning så kommer jag börja vänta som ett litet barn på julafton tills min fotobok kommer med posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar