onsdag 22 juli 2009

Tårtkalas

Denna veckan är det ju käringveckan och i vår familj är vi tre käringar. Johanna, Magdalena (mitt andra namn) och Kristina (mammas tredje namn). Johanna hade kommit på att detta skulle firas genom att vi alla tre skulle baka varsin tårta. Baka! Jag som aldrig bakar längre.
Men det var bara att sätta igång och eftersom jag har en så fin skål så blev det lite roligare.

Jag skickade ett sms till Johanna och berättade att jag hade köpt en tårta. Oj vad jag inte blev populär. Jag skulle inte få komma in i hennes lägenhet om jag inte hade bakat en egen tårta.

Då var jag tvungen att dra skämtet lite längre. Jag packade in min tårta i en tårtlåda. Jag såg på Johannas blick att jag inte var populär när jag kom med en låda.

Klart jag inte hade köpt någon tårta när det skulle vara hembakt. Jag hade gjort en cheesecake. Den var hur god som helst.

Det var ett mycket trevligt tårtkalas, med mycket gott att äta. Det var alltså inte bara jag som hade lyckats med mitt bakverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar