tisdag 21 juli 2009

Skånerunda

Vilken mysig dag vi har haft idag. Svägerskan med sambo hämtade upp oss. Färden gick mot Höganäs. Vi gjorde ett tappert försök att bli lite shoppingsugna, men suget ville inte infinna sig. Det var ju inte loppispriser om man säger så.


Vi nöjde oss med att bara titta på alla fina saker och styrde sedan bilen vidare mot Mölle. Där skulle vi avnjuta en god lunch. Allt som fanns på menyn bestod av fisk. Jag är inget stort fan av fisk, men jag valde ändå det som verkade bäst. Spättafilé med nypotatis och sparris.


När maten kom in så fick jag inte vad jag hade beställt utan jag fick en rostmacka med en rejäl fiskbit på. Inte riktigt vad jag satt och väntade på. Men maten jag fick in var god. Tydligen var det inget ovanligt att man fick in fel mat för det fick bordet bredvid oss oxå.

Mätta och belåtna åkte vi vidare mot Kullen. Oj vad fint där är vid Kullens fyr.

När vi ändå var så nära var jag tvungen att köpa saft. Jag vet ingen jordgubbssaft som är så god som den man kan köpa hos Flickorna Lundgren på Skäret. Helt underbar är den.

Dagen avslutades med rodel-åkning på Kungsbygget. Så skojigt!

2 kommentarer:

  1. Åhh det ser verkligen mysigt ut. Jag o Calle pratade om rodel en dag o att vi skulle lura med er.
    Åhhh väldens godaste saft, varför blev inte min så...

    SvaraRadera
  2. Vågar ni utmana oss på rodel, så åker vi gärna en gång till!

    SvaraRadera