onsdag 26 augusti 2009

Författarafton


Förra veckan skrev jag här på bloggen att en av mina favoritförfattare är Karin Brunk Holmqvist. Dagen efter hör svägerskan av sig och frågar om jag vill följa med till Strömsnäs för ovan nämnda författare skulle komma dit. Klart jag ville.
Ikväll var det dags. Karin Brunk Holmqvist är en författare som skriver om vardagliga människor och deras öden. Hon berättade med härlig inlevelse om sina olika böcker och sist fick vi ett litet smakprov från hennes nya bok som kommer ut tidigast i december. Längtar redan! Böckerna utspelar sig på olika platser på Österlen där även författaren kommer ifrån.
Har ni inte läst hennes böcker än så måste ni bara göra det.
Jag gillar Potensgivarna och Sirila gentlemän sökes bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar