söndag 16 augusti 2009

Krokodilen var hungrig

I eftermiddag berättade min lille krokodil som jag köpte på Gekås igår att han var hungrig på blåbär.
Lydig som jag är följde jag snällt med honom ut, men han ljög! Han var inte ett dugg hungrig, han bara spottade bären åt sidan.
Trodde att han skulle vara precis lagom stor, för den jag plockat med innan är så himla stor. Men kan ju lätt konstatera att stor är mycket bättre.

Jag plockade lite blåbär, men sen gick jag mest runt. Plötsligt fick jag syn på kantareller istället. Blev väldigt sugen på att leta efter mer svamp en annan dag. Men jag kommer väldigt väl ihåg hur illa det gick när jag o Henke plockade kantareller förra hösten. Det var inte kantareller utan några falska rackare som vi hade fått tag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar