söndag 30 augusti 2009

Helgens loppisar

Nu är snart Loppis-säsongen över och jag tror nästan det är tur. Jag börjar känna mig lite mätt på alla loppisar som jag har hunnit med i sommar. Igår var det Vittsjös tur att ha loppis. Insläpp en halvtimme innan det började. Folk är som galna och springer runt överallt och drar i allt. Jag bara kände direkt att det var ingenting som jag var sugen på.
Nu blev det ju då inte så att jag gick där ifrån tomhänt, men känslan var ändå ganska skön. För jag klarar mig nog utan loppis nu under hösten och vintern.

Två fina julböcker hittade jag igår. Gäller att ligga lite före hela tiden när man är på loppis. Snart är julen här. Hittade lite fler grejer men de ska målas och slipas och fixas först så dem får ni se i ett senare inlägg.

Efter loppisen åkte vi till mysiga Sjöstugan i Vittsjö och åt våffla med hjortronsylt. Mums så gott.
Har även hunnit med ett loppisbesök idag oxå. Hittade så fina assietter som jag var tvungen att ha och likadana uppläggningsfat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar