söndag 7 juni 2009

Gardinerna är sydda och klara



Idag skulle det då sys nya gardiner till vardagsrummet. Tänkte att det skulle väl gå ganska snabbt och smärtfritt.
Men lite meck var det allt. När jag var nästan klar med den första kappan så skulle jag bara klippa av en liten remsa tyg som hade blivit över. Tror ni inte jag klippte ett rejält jack i själva gardinen då. Jodå! Jag blev så jäkla förbannad på mig själv. Att jag alltid ska vara så klumpig. Kändes inte så roligt att jag hade en kappa kvar att sy då. Men nu såhär efteråt känner jag mig riktigt nöjd o jacket ja det har jag gömt ganska bra tycker jag själv.

Ta kort i motljus var inte det lättaste. Denna dåliga bild är den bästa jag kunde få till. Blev väldigt mycket ljusare i rummet oxå mot vad det varit innan. Det gillar jag!

1 kommentar:

  1. Åhh så söta o somriga de blev. Anar jag att tyget är det samma som spetsen på den blommiga kudden i köket?

    SvaraRadera