söndag 14 juni 2009

Lite fler loppor

Jajamensan gårdagens fina fynd skrivmaskinen är slängd. Ibland blir inte fynden riktigt som man tänkt sig. Svårt att avgöra hur något luktar när man går runt i en lada full med en massa olika saker och en massa olika lukter. Men nu vet vi att det gäller att lukta på allt man har tänkt ta hem.
Tänkte jag skulle visa lite fler fynd idag. Dessa är vi lite mer nöjda med.

Fina brickor som jag tänkte att jag ska ha som tårtfat. Nu när jag tänker efter så är det flera år sedan jag bakade någon tårta så det verkar ju väldigt troligt att det kommer hamna tårtor på de här. Men om jag får tårtbakarlust så har jag fina brickor.

En sån här fin Kockums Soda grej har jag letat efter ett tag att ha på vasken. Tänkte sätta i en flaska med fin handkräm men det känns inte så manligt. Eftersom det är Henke som sköter disken här hemma så får det nog bli något annat som får stå i den.
Ett litet fint kakfat som jag har tänkt att ge till min kära syster i sommarlovspresent. Hon är desto gladare för att baka än vad jag är. Men det får vara små kakor till detta fat för det är inte stort. Men jag gillar kaksorten drömmar jättemycket och de får plats. Oj vilken pik!

Tror nästan att Henke har gjort ett vettigt fynd i den här espressomaskinen. Den är oanvänd och han fick den för 75:-. När vi sedan kollade upp vad den kostar i butik så kostar den 1400:-.

Gott, veckan som kommer är ju kort vecka o det ska bli så skönt!

4 kommentarer:

  1. Vi kanske kan ha ett par kalsonger i sodagrunkan?

    SvaraRadera
  2. Hejsan svägerska,, Nu har jag hittat hit och sett dina underbara loppisfynd.. Den där Soda-grejen blev jag lite avis på..sååå tröttnar ni på den vet du var du kan lämna den:-)
    Kram kram kram kram

    SvaraRadera
  3. Va kul, vilket fynd med kaffemaskinen för 75 :-Tänk att ni tjänat 1325:- ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. ....såpagrejen passar alldeles utmärkt till Henrik att dricka öl ur....:-)

    Kul att Ni har fått samma intresse som jag....:-)

    SvaraRadera